Ir al contenido principal

Dia 5 de febrer



Per a començar, ha vingut una professora per a explicar-nos en què consisteix el CID (Competència en Informació Digital). Ella ens ha parlat de la importància i utilitat del curs online i, a més, ens ha dit quantes activitats haurem de fer al curs i fins a quin dia podem realitzar-lo.


A continuació, Jorge ha explicat la primera unitat: L’escola a la Societat de la Informació: L’escola 2.0. Aquest tema tractava sobre l’ús de les TIC a l’escola, els avantatges i inconvenients que aporta. Per tant, a continuació, hem realitzat un xicotet debat per a veure si estem a favor o en contra de les TIC a l’àmbit educatiu. Per a ajudar-nos, el professor ens ha adjuntat dos enllaços en els quals podíem llegir dos textos amb informació de les noves tecnologies. Aquests textos eren: La influència de les TIC als centres educatius, i el cas de les polítiques TIC a Espanya. Després d’aquest petit debat, podríem dir que les noves tecnologies ens han portat un gran nombre d’avantatges i ajudes, tant per a l’àmbit educatiu, com per a la vida diària. Però, no obstant això, també ens han portat alguns inconvenients, alguns dels quals són causats per abusar en gran medida d’elles. Tot seguit, hem fet un kahoot amb preguntes de la primera unitat.




En finalitzar la unitat 1, hem fixat el dia de lliurament de la pràctica del mural digital i dels esborranys dels temes de teoria. Els dos treballs hem dit que es lliuraran el dia 14 de febrer. A més, hem sortejat quins seran els grups que exposaran cada dia.

Finalment, hem continuat amb la realització de la pràctica 2, el mural digital.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Dia 21 de febrer

Avui el professor, Jorge ha arribat un poc tard per motius personals. Mentrestant, el meu grup hem estat parlant sobre alguns detalls de la MiniQuest i així poder anar confirmant-la. A continuació, ha tingut lloc la primera exposició sobre el tema 4 de teoria, realitzada i explicada del grup 1. Aquests han  decidit dividir la classe en tres grups i fer com tallers, ja que així el raid era més reduït i els continguts es comprenen amb una major facilitat. Pense que la metodologia que han utilitzat és bona i positiva per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Per a finalitzar l'exposició del tema hem realitzat el Kahoot corresponent a la unitat, el qual estava elaborat pels membres d'aquest grup. Finalment, el temps que ens quedava, l'hem utilitzat per a continuar realitzant les nostres Webquests, ja que hem d'anar finalitzant-les.

Dia 11 de març

Avui l'equip 5 ha exposat el tema 16 del manual: La utilització de les xarxes socials des d'una perspectiva educativa. Primerament, ens han comentat quines són les xarxes socials més utilitzades i l'evolució d'aquestes en l'actualitat. Així mateix, ens han comentat  les característiques i els objectius de les xarxes socials. Després, ens han comentat quines són les més utilitzades pels joves, quins avantatges tenen l'ús d'aquestes i quins són els inconvenients. A més a més, ens han parlat sobre l'estructura de les xarxes socials i la utilització d'aquestes actualment. Finalment, ens han mostrat la relació de les xarxes socials a l'àmbit educatiu i en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Després, hem realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.                    A continuació, hem continuat amb les exposicions de les MiniQuest amb l'ordre establert. Avui s'han tractat diversos temes i continguts a les ...

Dia 29/01/2020

Avui hem començat l'assignatura Desenvolupament Curricular i Aules Digitals a l'Educació Primària (DCADEP). Per a començar, el professor Jorge ens ha explicat en què consisteix l'assignatura, quines són les pràctiques que realitzarem i com funciona el sistema d'avaluació. Per a ajudar-se, ens ha mostrat la pàgina web de l'assignatura en què podrem consultar qualsevol dubte que tinguem al llarg del curs.  A continuació, ens ha explicat la part teòrica amb tots els Kahoots i les exposicions dels diversos temes, i després, la part pràctica. Així mateix, ens ha comentat que la creació d'un blog personal és l'única pràctica individual i, per tant, ens ha explicat com crear un blog en Blogger, perquè l'hem de fer i com s'ha de fer.  Per a finalitzar la classe hem fet 14 grups de 3 o 4 persones cadascun i hem repartit els temes per a veure quin tema de teoria li pertoca a cada grup explicar i realitzar el Kahoot corresponent.