Ir al contenido principal

Dia 3 d'abril


Avui Jorge ens ha presentat la pràctica 5, la qual consisteix a crear objectes d'aprenentatge utilitzant aplicacions de la Web 2.0 relacionades amb la fotografia digital per a integrar-los a l'aula. Per tant, haurem de realitzar un conte, fer un cartell publicitari d'aquest, realitzar un full de mà i per últim, realitzar un núvol de paraules.

Al seu blog ens ha mostrat unes pautes per al desenvolupament d'aquesta pràctica. Entre aquestes ens explicava en què consistia cada part del treball, ens recomana algunes aplicacions per a realitzar el conte i uns vídeos orientatius de com utilitzar les diferents aplicacions, veure el funcionament i escollir la que més s'adapte al que volem transmetre. Per exemple, Storyweaver, Gimp, Canva o Wordart, entre altres.

A continuació, mostraré l'enllaç que et dirigeix a cadascuna de les aplicacions que es poden escollir per a relittzar un conte, un vídeo de com funciones i la imatge que la identifica.


1. Stowyweaver






2. Storyjumer



3. Storybird







Ara podem observar l'enllaç a Canva, ja que és l'aplicació que hem escollit el meu grup per a realitzar el cartell promocional i l'activitat.
Finalment, adjunte l'enllaç a aWordart, ja que és l'aplicació que hem escollit per a realitzar el núvol de paraules.

A continuació, he vist el vídeo de l'exposició teòrica que ha elaborat el grup 11 del tema 11 del manual: Aplicacions mòbils: més enllà de les ferramentes web 2.0 i l'aprenentatge en mobilitat. 
Primerament, hem vist que són les aplicacions mòbils i quines són les més conegudes. Després, ens han comentat la relació entre la web 2.0 i les aplicacions més freqüents com Facebook, Twitter o Netflix. Un altre punt d’aquesta unitat són les aplicacions mòbils, el funcionament d’aquestes i les seues característiques. Després, han tractat un tema molt important, les apps imprescindibles per a l’estudiant universitari, entre les quals trobem m-learning, Quick office, Skype, Whatsapp, Good Reader, Dropbox, etc. Però, com sabem quina app hem d’escollir en cada moment? Per ajudar-nos aquest grup ens ha donat unes pautes per ajudar-nos a elegir l’aplicació que més s’adapte a les nostres necessitats.

Per altra banda, ens han explicat que és l’aprenentatge en mobilitat i les característiques d’aquest. Finalment, hem vist com i quan utilitzar aquestes aplicacions als contextos i pràctiques educatives.
Després, he realitzat el Kahoot corresponent.

A continuació, et mostraré el comentari que he afegit al blog per aportar feedback a aquesta exposició.
M'ha agradat molt aquesta exposició, ja que pense que les companyes han realitzat un bon treball. Han explicat els continguts d'una manera breu i clara, a més, han fet ús de les imatges per a fer l'exposició més cridanera.
El so és bo al llarg de tota la presentació, ja que la veu se sent molt clara.
Enhorabona!




Comentarios

Entradas populares de este blog

Dia 21 de febrer

Avui el professor, Jorge ha arribat un poc tard per motius personals. Mentrestant, el meu grup hem estat parlant sobre alguns detalls de la MiniQuest i així poder anar confirmant-la. A continuació, ha tingut lloc la primera exposició sobre el tema 4 de teoria, realitzada i explicada del grup 1. Aquests han  decidit dividir la classe en tres grups i fer com tallers, ja que així el raid era més reduït i els continguts es comprenen amb una major facilitat. Pense que la metodologia que han utilitzat és bona i positiva per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Per a finalitzar l'exposició del tema hem realitzat el Kahoot corresponent a la unitat, el qual estava elaborat pels membres d'aquest grup. Finalment, el temps que ens quedava, l'hem utilitzat per a continuar realitzant les nostres Webquests, ja que hem d'anar finalitzant-les.

Dia 11 de març

Avui l'equip 5 ha exposat el tema 16 del manual: La utilització de les xarxes socials des d'una perspectiva educativa. Primerament, ens han comentat quines són les xarxes socials més utilitzades i l'evolució d'aquestes en l'actualitat. Així mateix, ens han comentat  les característiques i els objectius de les xarxes socials. Després, ens han comentat quines són les més utilitzades pels joves, quins avantatges tenen l'ús d'aquestes i quins són els inconvenients. A més a més, ens han parlat sobre l'estructura de les xarxes socials i la utilització d'aquestes actualment. Finalment, ens han mostrat la relació de les xarxes socials a l'àmbit educatiu i en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Després, hem realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.                    A continuació, hem continuat amb les exposicions de les MiniQuest amb l'ordre establert. Avui s'han tractat diversos temes i continguts a les ...

Dia 29/01/2020

Avui hem començat l'assignatura Desenvolupament Curricular i Aules Digitals a l'Educació Primària (DCADEP). Per a començar, el professor Jorge ens ha explicat en què consisteix l'assignatura, quines són les pràctiques que realitzarem i com funciona el sistema d'avaluació. Per a ajudar-se, ens ha mostrat la pàgina web de l'assignatura en què podrem consultar qualsevol dubte que tinguem al llarg del curs.  A continuació, ens ha explicat la part teòrica amb tots els Kahoots i les exposicions dels diversos temes, i després, la part pràctica. Així mateix, ens ha comentat que la creació d'un blog personal és l'única pràctica individual i, per tant, ens ha explicat com crear un blog en Blogger, perquè l'hem de fer i com s'ha de fer.  Per a finalitzar la classe hem fet 14 grups de 3 o 4 persones cadascun i hem repartit els temes per a veure quin tema de teoria li pertoca a cada grup explicar i realitzar el Kahoot corresponent.