Ir al contenido principal

Dia 22 d'abril


Avui no hi ha temes de teoria i per tant, els membres del meu grup hem fet una videotrucada i hem continuat amb la realització de la pràctica del conte, la qual ja havíem començat al llarg de la Pasqua.

Dies abans, vam decidir realitzar un conte sobre algunes de les paraules màgiques de la nostra llengua, ja que moltes vegades els pares/mares diuen als seus nens que diguen perdó o gràcies i aquests ho diuen però, no saben el perquè. Pense que, a vegades, a les escoles sols es preocupen els continguts i no donen la suficient importància a saber parlar, comunicar-se, respectar-se i fonamentalment, a ser educats amb la resta d'individus. Com ja sabem, les escoles són les que creen als futurs individus i, per tant, són les encarregades de preparar-los per a viure en una societat millor. Per altra part, vam decidir que el protagonista tindria dues mares, amb l'objectiu d'introduir de forma indirecta i natural els diferents tipus de famílies que hi ha.

Una vegada, ja havíem decidit la temàtica del conte i quina seria la moralitat, ens vam centrar en el diàleg i en els personatges. Quant al diàleg vam decidir utilitzar l'estil directe, ja que la majoria de contes són contats per un narrador i no són els personatges els que parlen. A més, vam decidir que anàvem a ser nosaltres qui dissenyaríem i elaboraríem els dibuixos del nostre conte. Després de mirar les diferents aplicacions com Storyweaver o Sorybird, vaig decidir que elaboraria el conte amb Storyjumper, ja que per a l'altre vam utilitzar aquesta aplicació i em va agradar com va quedar. A més, a aquest conte li vaig afegir l'àudio per facilitar la comprensió del conte.
Per altra part, vam decidir que totes les parts de la pràctica havien d'estar relacionades amb les paraules màgiques i per aquest motiu, el conill de la portada del conte, apareix també al núvol de paraules i al cartell.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Dia 21 de febrer

Avui el professor, Jorge ha arribat un poc tard per motius personals. Mentrestant, el meu grup hem estat parlant sobre alguns detalls de la MiniQuest i així poder anar confirmant-la. A continuació, ha tingut lloc la primera exposició sobre el tema 4 de teoria, realitzada i explicada del grup 1. Aquests han  decidit dividir la classe en tres grups i fer com tallers, ja que així el raid era més reduït i els continguts es comprenen amb una major facilitat. Pense que la metodologia que han utilitzat és bona i positiva per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Per a finalitzar l'exposició del tema hem realitzat el Kahoot corresponent a la unitat, el qual estava elaborat pels membres d'aquest grup. Finalment, el temps que ens quedava, l'hem utilitzat per a continuar realitzant les nostres Webquests, ja que hem d'anar finalitzant-les.

Dia 11 de març

Avui l'equip 5 ha exposat el tema 16 del manual: La utilització de les xarxes socials des d'una perspectiva educativa. Primerament, ens han comentat quines són les xarxes socials més utilitzades i l'evolució d'aquestes en l'actualitat. Així mateix, ens han comentat  les característiques i els objectius de les xarxes socials. Després, ens han comentat quines són les més utilitzades pels joves, quins avantatges tenen l'ús d'aquestes i quins són els inconvenients. A més a més, ens han parlat sobre l'estructura de les xarxes socials i la utilització d'aquestes actualment. Finalment, ens han mostrat la relació de les xarxes socials a l'àmbit educatiu i en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Després, hem realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.                    A continuació, hem continuat amb les exposicions de les MiniQuest amb l'ordre establert. Avui s'han tractat diversos temes i continguts a les ...

Dia 29/01/2020

Avui hem començat l'assignatura Desenvolupament Curricular i Aules Digitals a l'Educació Primària (DCADEP). Per a començar, el professor Jorge ens ha explicat en què consisteix l'assignatura, quines són les pràctiques que realitzarem i com funciona el sistema d'avaluació. Per a ajudar-se, ens ha mostrat la pàgina web de l'assignatura en què podrem consultar qualsevol dubte que tinguem al llarg del curs.  A continuació, ens ha explicat la part teòrica amb tots els Kahoots i les exposicions dels diversos temes, i després, la part pràctica. Així mateix, ens ha comentat que la creació d'un blog personal és l'única pràctica individual i, per tant, ens ha explicat com crear un blog en Blogger, perquè l'hem de fer i com s'ha de fer.  Per a finalitzar la classe hem fet 14 grups de 3 o 4 persones cadascun i hem repartit els temes per a veure quin tema de teoria li pertoca a cada grup explicar i realitzar el Kahoot corresponent.