Ir al contenido principal

Dia 25 de març


Avui Jorge ens ha pujat al blog la primera presentació en format vídeo corresponent a l'equip 7. Els temes que ens expliquen són els temes 4, 7 i 10 del manual. 

Unitat 4: El disseny, la producció i l’avaluació de les TIC als processos d’ensenyament-aprenentatge. Primerament, ens han comentat les competències a desenvolupar i després han explicat les 4 fases per a la producció de les TIC: disseny, producció, postproducció i avaluació de les TIC.
La unitat 7: Presentació multimèdia: principis didàctics i aspectes tècnics per a la seua producció. Primerament, ens han comentat les competències a desenvolupar en una presentació multimèdia. Hem vist que són les presentacions multimèdia, quina és la importància d’aquestes en el procés d’ensenyament-aprenentatge, els avantatges i inconvenients de les presentacions multimèdia. Així mateix, ens han explicat com elaborar una bona planificació i com avaluar-la. Després, ens han comentat els aspectes tècnics que hem de tindre en compte i la incorporació d’elements en format no digital. Finalment, han explicat com es realitza una producció, quins són els passos bàsics per a poder produir una presentació multimèdia i com fer-la pública.
La unitat 10: La informàtica i els multimèdia. Primerament, han explicat que és la informàtica: l’ordinador a l’aula i la informàtica per a l’alumnat. Després, han explicat que és la tecnologia multimèdia. Finalment, han anomenat els objectius d’utilitzar les TIC a l’àmbit educatiu.
A continuació, adjunte el que he comentat al blog del professor sobre aquesta exposició i sobre el treball en general:

En primer lloc, dir que la veu és clara i els continguts s’entenen sense cap problema. A més, al llarg dels vídeos la veu i les imatges o textos estan sempre relacionats, i per tant, sabem en cada moment de què s’està parlant i no perdem el fil.

Quant als continguts estan molt ben explicats i resumits. M’agradaria donar-los l’enhorabona, ja que s’han adaptat al temps i han aconseguit resumir una gran quantitat de teoria en poc temps, sense fer una exposició extensa.

En referència al disseny, és senzill però, els colors són cridaners i s’aconsegueix llegir tota la lletra sense cap problema. Així mateix, totes les imatges estan relacionades amb el que s’està explicant.

L’única cosa que milloraria és que pense que en algunes diapositives hi ha massa text i seria millor reduir-lo. Però, no obstant això, he de felicitar-los pel bon treball que han realitzat.

Una vegada he vist el vídeo, he realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.



Comentarios

Entradas populares de este blog

Dia 21 de febrer

Avui el professor, Jorge ha arribat un poc tard per motius personals. Mentrestant, el meu grup hem estat parlant sobre alguns detalls de la MiniQuest i així poder anar confirmant-la. A continuació, ha tingut lloc la primera exposició sobre el tema 4 de teoria, realitzada i explicada del grup 1. Aquests han  decidit dividir la classe en tres grups i fer com tallers, ja que així el raid era més reduït i els continguts es comprenen amb una major facilitat. Pense que la metodologia que han utilitzat és bona i positiva per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Per a finalitzar l'exposició del tema hem realitzat el Kahoot corresponent a la unitat, el qual estava elaborat pels membres d'aquest grup. Finalment, el temps que ens quedava, l'hem utilitzat per a continuar realitzant les nostres Webquests, ja que hem d'anar finalitzant-les.

Dia 11 de març

Avui l'equip 5 ha exposat el tema 16 del manual: La utilització de les xarxes socials des d'una perspectiva educativa. Primerament, ens han comentat quines són les xarxes socials més utilitzades i l'evolució d'aquestes en l'actualitat. Així mateix, ens han comentat  les característiques i els objectius de les xarxes socials. Després, ens han comentat quines són les més utilitzades pels joves, quins avantatges tenen l'ús d'aquestes i quins són els inconvenients. A més a més, ens han parlat sobre l'estructura de les xarxes socials i la utilització d'aquestes actualment. Finalment, ens han mostrat la relació de les xarxes socials a l'àmbit educatiu i en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Després, hem realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.                    A continuació, hem continuat amb les exposicions de les MiniQuest amb l'ordre establert. Avui s'han tractat diversos temes i continguts a les ...

Dia 29/01/2020

Avui hem començat l'assignatura Desenvolupament Curricular i Aules Digitals a l'Educació Primària (DCADEP). Per a començar, el professor Jorge ens ha explicat en què consisteix l'assignatura, quines són les pràctiques que realitzarem i com funciona el sistema d'avaluació. Per a ajudar-se, ens ha mostrat la pàgina web de l'assignatura en què podrem consultar qualsevol dubte que tinguem al llarg del curs.  A continuació, ens ha explicat la part teòrica amb tots els Kahoots i les exposicions dels diversos temes, i després, la part pràctica. Així mateix, ens ha comentat que la creació d'un blog personal és l'única pràctica individual i, per tant, ens ha explicat com crear un blog en Blogger, perquè l'hem de fer i com s'ha de fer.  Per a finalitzar la classe hem fet 14 grups de 3 o 4 persones cadascun i hem repartit els temes per a veure quin tema de teoria li pertoca a cada grup explicar i realitzar el Kahoot corresponent.