Ir al contenido principal

Dia 20 de març


Avui el professor ens ha adjuntat la informació sobre quan haurem d'entregar el guió del relat, el Storyboard, el pla d'enregistrament i quan haurem de publicar els vídeos. A més, ens ha mostrat un enllaç en el qual podem veure els relats digitals de l'any passat, els quals ens han ajudat a orientar-nos i fer-nos una idea.

Per tant, avui hem quedat el meu grup per a decidir com fer el relat digital, sobre quin tema, amb quina aplicació, etc. Després d'una estona, en la qual hem aportat una gran varietat de temes i idees, hem decidit centrar-nos en el COVID-19, ja que és un tema actual que les ha canviat la vida a tots i totes. Aleshores, hem pensat en els més menuts, els quals no entenen que és un virus, ni una pandèmia i perquè no poden exigir a jugar ni anar a l'escola. Per tant, hem escollit aquest tema per intentar explicar d'una manera senzilla i adaptada que és el COVID-19 i com afecta les nostres vides.


Una vegada hem decidit el tema, aleshores era el moment d'inventar el diàleg, els personatges, els espais on ocorre la història... Entre tots els membres del grup hem decidit que la protagonista de la història serà una xiqueta, la qual té un veí que ja és major, el qual es considera una persona de risc, a causa de l'edat. Però, aquesta xiqueta mai havia pensat en el seu veí fins aquest moment, en què el va vorer i va sentir llàstima per ell.


Per altra part, hem decidit que la història contindrà alguns elements característics del COVID-19, com l'ambulància (🚑), estar en casa o l'aïllament social, i per aquest motiu s'enviaran avions de paper, i l'arcoiris per a donar-nos ànims i recordar-nos que sols units serem capaços de véncer i tornar a la normalitat. Ja que aquest treball l'haurem de realitzar per separat, hi ha coses que no és possible fer-les tots junts, tal com ens agradaria, per estar cadascú confinat en sa casa. Per tant, jo m'he encarregat de gravar els telediaris i realitzar els vídeos dels dos dibuixos del arcoiris. No obstant això, hi ha parts que sí que hem pogut fer tots junts amb el Drive, com el guió tècnic.


El missatge que pretenem transmetre amb aquest relat és la importància de la família, la confiança, la solidaritat, la unió i el respecte, ja que amb aquesta etapa de confinament tots hem apreciat la importància d'alguns petits detalls, els quals abans no ens pareixien tan importants. Ens hem donat de la importància de la família, les amistats, el medi on vivim, etc.

A continuació, hem estat pensant si fer nosaltres les imatges, cercar-les a Internet a pàgines sense drets d'autor, etc. Però, de sobte, va sortir la idea que ens va agradar a tots, realitzar un teatre d'ombres. No sabria explicar com ni perquè però, quan va sortir aquesta idea a tots/es ens va agradar de seguida i vam decidir dur-la a terme a veure com quedava. Pensàvem que podria ser més original, ja que els vídeos amb dibuixos habituals ja n'havíem vist alguns. Per tant, una vegada ja teníem la idea sols ens quedava veure com la podíem realitzar. Per tant, vam acordar que les ombres les faríem amb les contraportades d'alguns llibres o cartolines negres, ja que l'objectiu era que tots els dibuixos i personatges foren negres, com les ombres.



A més a més, vam decidir que gravaríem algunes escenes del telediari o notícies per afegir-les al relat i també es gravaria el dibuix de l'arcoiris, símbol d'unió, de fortalesa i esperança.







Finalment, ens quedava el més important, decidir amb quina aplicació realitzarem el vídeo corresponent. Després, de proposar i veure diverses aplicacions i vídeos de com utilitzar-les, vam decidir realitzar el nostre vídeo amb wondershare filmora 9, IMovie i Movavi Video Editor 15. El motiu pel qual vam escollir combinar tres aplicacions és perquè cadascuna ens donada l'oportunitat d'unes coses que volíem realitzar per aconseguir el nostre objectiu, és a dir, obtindre el vídeo que estàvem buscant.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Dia 21 de febrer

Avui el professor, Jorge ha arribat un poc tard per motius personals. Mentrestant, el meu grup hem estat parlant sobre alguns detalls de la MiniQuest i així poder anar confirmant-la. A continuació, ha tingut lloc la primera exposició sobre el tema 4 de teoria, realitzada i explicada del grup 1. Aquests han  decidit dividir la classe en tres grups i fer com tallers, ja que així el raid era més reduït i els continguts es comprenen amb una major facilitat. Pense que la metodologia que han utilitzat és bona i positiva per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Per a finalitzar l'exposició del tema hem realitzat el Kahoot corresponent a la unitat, el qual estava elaborat pels membres d'aquest grup. Finalment, el temps que ens quedava, l'hem utilitzat per a continuar realitzant les nostres Webquests, ja que hem d'anar finalitzant-les.

Dia 11 de març

Avui l'equip 5 ha exposat el tema 16 del manual: La utilització de les xarxes socials des d'una perspectiva educativa. Primerament, ens han comentat quines són les xarxes socials més utilitzades i l'evolució d'aquestes en l'actualitat. Així mateix, ens han comentat  les característiques i els objectius de les xarxes socials. Després, ens han comentat quines són les més utilitzades pels joves, quins avantatges tenen l'ús d'aquestes i quins són els inconvenients. A més a més, ens han parlat sobre l'estructura de les xarxes socials i la utilització d'aquestes actualment. Finalment, ens han mostrat la relació de les xarxes socials a l'àmbit educatiu i en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Després, hem realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.                    A continuació, hem continuat amb les exposicions de les MiniQuest amb l'ordre establert. Avui s'han tractat diversos temes i continguts a les ...

Dia 29/01/2020

Avui hem començat l'assignatura Desenvolupament Curricular i Aules Digitals a l'Educació Primària (DCADEP). Per a començar, el professor Jorge ens ha explicat en què consisteix l'assignatura, quines són les pràctiques que realitzarem i com funciona el sistema d'avaluació. Per a ajudar-se, ens ha mostrat la pàgina web de l'assignatura en què podrem consultar qualsevol dubte que tinguem al llarg del curs.  A continuació, ens ha explicat la part teòrica amb tots els Kahoots i les exposicions dels diversos temes, i després, la part pràctica. Així mateix, ens ha comentat que la creació d'un blog personal és l'única pràctica individual i, per tant, ens ha explicat com crear un blog en Blogger, perquè l'hem de fer i com s'ha de fer.  Per a finalitzar la classe hem fet 14 grups de 3 o 4 persones cadascun i hem repartit els temes per a veure quin tema de teoria li pertoca a cada grup explicar i realitzar el Kahoot corresponent.