Ir al contenido principal

Dia 18 de març




Avui és la primera classe a distància i Jorge ens ha comentat que funcionarem utilitzant Moodle i el seu blog. Ens ha dit que els temes de teoria s'exposaran amb forma de vídeo, és a dir, el grup que haja d'exposar haurà d'editar el vídeo i enviar-li'l al professor. Aquest el pujarà al seu blog i la resta d'alumnes haurem de veure'l, comentar-lo i després, realitzar el Kahoot corresponent. Aquesta situació no sabem quant de temps s'allargarà i com ens permetrà realitzar les coses però, pense que tots intentarem fer-ho de la millor forma possible.


Avui Jorge ens ha penjat al seu blog les Miniquest des del grup 11 al 15, les quals s'havien d'haver exposat avui a l'aula. Pense, que hui més que mai, hem vist la importància de les activitats a distància, és a dir, la importància de què les activitats de les WebQuest les puga realitzar cada alumne/a des de sa casa. Així mateix, després, als comentaris del blog havíem de comentar cada MiniQuest, aportant la nostra opinió i un poc de feedback. Havíem d'opinar sobre els continguts, el disseny, les activitats, la tecnologia i la importància d'aquesta per a realitzar les activitats.

Hui he reflexionat sobre la importància de les TIC al sistema educatiu i els grans avantatges que tenen en el procés d'ensenyament-aprenentatge, però, fonamentalment a distància.

D'altra banda, el professor ens ha adjuntat un tutorial sobre l'aplicació OBS Studio la qual ens pot servir per a editar el vídeo corresponent a l'exposició del tema de teoria.

Finalment, ens ha comentat que avui ja es finalitzaven les WebQuest i, per tant, ja començàvem amb la nova pràctica. La pràctica 4 consistirà en el disseny i l'elaboració d'un vídeo, en el qual contem una història per a xiquets i xiquetes. Per a la realització d'aquesta, Jorge ens ha pujat un document explicatiu en el qual ens diu que hem de crear un vídeo amb dibuixos de creació pròpia o imatges d'internet, amb l'objectiu de narrar visualment sobre l'atenció a la diversitat i la inclusió educativa.
Així mateix, ens ha adjuntat un vídeo que explica en què consisteix un relat digital i com l'hem d'elaborar. A aquest vídeo veiem que és Jorge el que està donant unes pautes i està explicant com hem de realitzar la pràctica. A més, ens recomana quin ordre hem de seguir i com aconseguir l'objectiu al nostre relat digital.









A continuació adjunte un vídeo sobre com utilitzar OBS Studio:
Finalment, ens ha pujat un calendari nou que està adaptat a la nova situació. Ací s'indica l'entrega de cada pràctica, els dies de les exposicions, etc.

A continuació, t'adjunte els comentaris que he afegit al blog sobre cada Webquest.

Equip 11:
En primer lloc, pense que el disseny és senzill i visual, i per tant, pot ser molt atractiu per als xiquets. A més, pense que la incorporació d’un personatge conegut fa que cride més l’atenció i que les activitats siguen més interessants. 
Quant als continguts, podríem dir que un tema tan costós i llarg, es mostra d’una forma simple i senzilla. Així mateix, les activitats que es mostren són dinàmiques i divertides. A més, cadascuna és diferent, i la unió de totes fa que siga entretingut per als xiquets i xiquetes.

Equip 12:
És una MiniQuest molt interactiva, ja que han utilitzat Genial.ly. A més, han escollit el tema dels planetes i astronautes, que primerament pot ser un tema dens però, amb aquest treball, es treballa d’una manera senzilla i dinàmica. Un punt a destacar, és que no es centren sols en el planeta Terra, i això és molt important.
En relació amb el disseny, tots els elements estan molt relacionats i s’aconsegueix que els alumnes es convertisquen en uns reals astronautes.
Pense que l’element de la Caixa forta crida molt l’atenció dels alumnes, ja que per veure el tresor, estaran motivats i amb ganes d’aconseguir totes les proves. 
Quant a les TIC fa un bon ús d’aquestes, ja que permet realitzar totes les activitats des de qualsevol ordinador sense inconvenients.

Equip 13:
Primerament, pense que el disseny és molt cridaner i visual. Així mateix, conté diverses imatges i vídeos. Al mateix temps, empra la idea de ser pirates, i això és una característica que els agradarà molt a tots els xiquets i xiquetes. Per tant, els motiva.
Quant als continguts, combinen diferents matèries, i aconsegueixen crear una MiniQuest dinàmica i entretinguda. A més a més, les activitats són variades i inclouen vídeos i cançons.
En relació amb les TIC fa un bon ús d’aquestes i més ara, ja que permet realitzar la MiniQuest des de casa sense cap problema.
Finalment, destaque l’apartat d’orientacions per al professor perquè pense que és bastant útil.

Equip 15:
Primerament, cal destacar que han escollit una plataforma senzilla, el qual facilita la lectura. Respecte als continguts, crec que amb aquesta activitat aconsegueixen fer-los més senzills i cridaners. Potser, per la manera tan senzilla d'explicar-los i per ser tan visual, em criden bastant l'atenció i et fa ganes de continuar realitzant la Miniquest.
Finalment, explicaré que són unes activitats participatives i dinàmiques. A més, permeten que cadascú les puga realitzar completament des del seu ordinador a sa casa.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Dia 21 de febrer

Avui el professor, Jorge ha arribat un poc tard per motius personals. Mentrestant, el meu grup hem estat parlant sobre alguns detalls de la MiniQuest i així poder anar confirmant-la. A continuació, ha tingut lloc la primera exposició sobre el tema 4 de teoria, realitzada i explicada del grup 1. Aquests han  decidit dividir la classe en tres grups i fer com tallers, ja que així el raid era més reduït i els continguts es comprenen amb una major facilitat. Pense que la metodologia que han utilitzat és bona i positiva per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Per a finalitzar l'exposició del tema hem realitzat el Kahoot corresponent a la unitat, el qual estava elaborat pels membres d'aquest grup. Finalment, el temps que ens quedava, l'hem utilitzat per a continuar realitzant les nostres Webquests, ja que hem d'anar finalitzant-les.

Dia 11 de març

Avui l'equip 5 ha exposat el tema 16 del manual: La utilització de les xarxes socials des d'una perspectiva educativa. Primerament, ens han comentat quines són les xarxes socials més utilitzades i l'evolució d'aquestes en l'actualitat. Així mateix, ens han comentat  les característiques i els objectius de les xarxes socials. Després, ens han comentat quines són les més utilitzades pels joves, quins avantatges tenen l'ús d'aquestes i quins són els inconvenients. A més a més, ens han parlat sobre l'estructura de les xarxes socials i la utilització d'aquestes actualment. Finalment, ens han mostrat la relació de les xarxes socials a l'àmbit educatiu i en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Després, hem realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.                    A continuació, hem continuat amb les exposicions de les MiniQuest amb l'ordre establert. Avui s'han tractat diversos temes i continguts a les ...

Dia 29/01/2020

Avui hem començat l'assignatura Desenvolupament Curricular i Aules Digitals a l'Educació Primària (DCADEP). Per a començar, el professor Jorge ens ha explicat en què consisteix l'assignatura, quines són les pràctiques que realitzarem i com funciona el sistema d'avaluació. Per a ajudar-se, ens ha mostrat la pàgina web de l'assignatura en què podrem consultar qualsevol dubte que tinguem al llarg del curs.  A continuació, ens ha explicat la part teòrica amb tots els Kahoots i les exposicions dels diversos temes, i després, la part pràctica. Així mateix, ens ha comentat que la creació d'un blog personal és l'única pràctica individual i, per tant, ens ha explicat com crear un blog en Blogger, perquè l'hem de fer i com s'ha de fer.  Per a finalitzar la classe hem fet 14 grups de 3 o 4 persones cadascun i hem repartit els temes per a veure quin tema de teoria li pertoca a cada grup explicar i realitzar el Kahoot corresponent.