Ir al contenido principal

Dia 26 de febrer


Avui ha exposat el segon grup el seu tema de teoria i ha realitzat el seu Kahoot corresponent. Aquest coincidia amb el tema 20 de teoria: el rol del professorat als nous escenaris tecnològics: competències digitals. Primerament, han explicat la importància de les TIC a l'àmbit educatiu. A més, a aquesta unitat han tractat el tema del docent a l'escola, les funcions d'aquest front als nous escenaris tecnològics i les competències digitals del docent. Així mateix, han parlat sobre les noves competències que ha d'aprendre i desenvolupar l'alumnat i el canvi de l'enfocament metodològic a causa del nou rol de professorat davant de les TIC. Aquest ha de convertir-se en organitzador, motivador i facilitador, al mateix temps que ja no és un dictador, sinó que es converteix en un guia per a tot l'alumnat.


Una vegada finalitzada l'exposició, s'ha realitzat el Kahoot associat a aquesta unitat. 

A continuació, s'han començat a realitzar les exposicions de les Miniquests, i la primera la portada a terme el grup 2, el mateix que ha exposat el tema de teoria. Seguidament, han exposat altres grups.

Les MiniQuests d'avui han sigut bastant interactives i participatives, tal com s'esperava. Pense que han sigut unes exposicions molt pràctiques i dinàmiques que han aconseguit que tot el grup - classe estiguera atent, motivat i amb ganes de realitzar més activitats. La majoria d'activitats eren cooperatives i competitives, ja que normalment hi havia un grup guanyador, però el premi era per a tots, ja que si no s'uniren tots i totes, no podrien aconseguir el premi o recompensa. Com ja sabem, un objectiu principal de les WebQuest és que totes les activitats siguen online i tot l'alumnat puga realitzar-les a distància des de  sa casa o qualsevol altre lloc. Per aquest motiu, totes les activitats les podíem dur a terme des dels nostres ordinadors.



En finalitzar cada MiniQuest, tot el grup-classe feia una petita valoració sobre l'exposició, en ella s'aportava l'opinió sobre el disseny de la MiniQuest, la participació i els continguts.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Dia 21 de febrer

Avui el professor, Jorge ha arribat un poc tard per motius personals. Mentrestant, el meu grup hem estat parlant sobre alguns detalls de la MiniQuest i així poder anar confirmant-la. A continuació, ha tingut lloc la primera exposició sobre el tema 4 de teoria, realitzada i explicada del grup 1. Aquests han  decidit dividir la classe en tres grups i fer com tallers, ja que així el raid era més reduït i els continguts es comprenen amb una major facilitat. Pense que la metodologia que han utilitzat és bona i positiva per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Per a finalitzar l'exposició del tema hem realitzat el Kahoot corresponent a la unitat, el qual estava elaborat pels membres d'aquest grup. Finalment, el temps que ens quedava, l'hem utilitzat per a continuar realitzant les nostres Webquests, ja que hem d'anar finalitzant-les.

Dia 11 de març

Avui l'equip 5 ha exposat el tema 16 del manual: La utilització de les xarxes socials des d'una perspectiva educativa. Primerament, ens han comentat quines són les xarxes socials més utilitzades i l'evolució d'aquestes en l'actualitat. Així mateix, ens han comentat  les característiques i els objectius de les xarxes socials. Després, ens han comentat quines són les més utilitzades pels joves, quins avantatges tenen l'ús d'aquestes i quins són els inconvenients. A més a més, ens han parlat sobre l'estructura de les xarxes socials i la utilització d'aquestes actualment. Finalment, ens han mostrat la relació de les xarxes socials a l'àmbit educatiu i en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Després, hem realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.                    A continuació, hem continuat amb les exposicions de les MiniQuest amb l'ordre establert. Avui s'han tractat diversos temes i continguts a les ...

Dia 29/01/2020

Avui hem començat l'assignatura Desenvolupament Curricular i Aules Digitals a l'Educació Primària (DCADEP). Per a començar, el professor Jorge ens ha explicat en què consisteix l'assignatura, quines són les pràctiques que realitzarem i com funciona el sistema d'avaluació. Per a ajudar-se, ens ha mostrat la pàgina web de l'assignatura en què podrem consultar qualsevol dubte que tinguem al llarg del curs.  A continuació, ens ha explicat la part teòrica amb tots els Kahoots i les exposicions dels diversos temes, i després, la part pràctica. Així mateix, ens ha comentat que la creació d'un blog personal és l'única pràctica individual i, per tant, ens ha explicat com crear un blog en Blogger, perquè l'hem de fer i com s'ha de fer.  Per a finalitzar la classe hem fet 14 grups de 3 o 4 persones cadascun i hem repartit els temes per a veure quin tema de teoria li pertoca a cada grup explicar i realitzar el Kahoot corresponent.