Ir al contenido principal

Dia 19 de febrer


Hem començat amb la realització de la pràctica 3, la Webquest. Per a dur-la a terme hem d'escollir un tema, ja que per a realitzar-la hem d'incloure-li una unitat didàctica. Nosaltres hem decidit que la unitat didàctica serà de l'àrea de Geografia i serà per a 6é d'Educació Primària, i els continguts que estudiarem són: el món en què vivim i les empremtes del temps, especialment en la cultura i el patrimoni històric de la ciutat d'Elx.

El professor ens ha explicat quins són els apartats en els quals hem de distribuir la informació a la Webquest: introducció, procés, avaluació, conclusió i orientacions al professor. Així mateix, ens ha comentat que haurem de realitzar també una Miniquest. Aquesta serà la que exposarem a l'aula amb la resta dels nostres companys i companyes. Per tant, podem dir que la Miniquest estarà formada per les activitats que durem a terme en una sessió d'aquesta unitat didàctica. Però, a diferència de les activitats habituals, aquestes han de ser amb ordinador, de manera que cada alumne/a puga realitzar-les quan puga des de qualsevol ordinador, no sols a l'hora de classe.

Finalment, hem pensat en quin serà el disseny i el fil conductor de tota la nostra unitat didàctica. Després de diverses propostes, hem escollit a Indiana Jones en busca de la dama d'Elx. El motiu pel qual hem triat a Indiana és perquè és un personatge prou conegut pels xiquets i xiquetes. Així mateix, la dama d'Elx és la protagonista per als ciutadans i ciutadanes d'Elx, ja que aquesta unitat va dedicada als alumnes d'un centre educatiu d'Elx.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Dia 21 de febrer

Avui el professor, Jorge ha arribat un poc tard per motius personals. Mentrestant, el meu grup hem estat parlant sobre alguns detalls de la MiniQuest i així poder anar confirmant-la. A continuació, ha tingut lloc la primera exposició sobre el tema 4 de teoria, realitzada i explicada del grup 1. Aquests han  decidit dividir la classe en tres grups i fer com tallers, ja que així el raid era més reduït i els continguts es comprenen amb una major facilitat. Pense que la metodologia que han utilitzat és bona i positiva per a millorar l'aprenentatge de l'alumnat. Per a finalitzar l'exposició del tema hem realitzat el Kahoot corresponent a la unitat, el qual estava elaborat pels membres d'aquest grup. Finalment, el temps que ens quedava, l'hem utilitzat per a continuar realitzant les nostres Webquests, ja que hem d'anar finalitzant-les.

Dia 11 de març

Avui l'equip 5 ha exposat el tema 16 del manual: La utilització de les xarxes socials des d'una perspectiva educativa. Primerament, ens han comentat quines són les xarxes socials més utilitzades i l'evolució d'aquestes en l'actualitat. Així mateix, ens han comentat  les característiques i els objectius de les xarxes socials. Després, ens han comentat quines són les més utilitzades pels joves, quins avantatges tenen l'ús d'aquestes i quins són els inconvenients. A més a més, ens han parlat sobre l'estructura de les xarxes socials i la utilització d'aquestes actualment. Finalment, ens han mostrat la relació de les xarxes socials a l'àmbit educatiu i en el procés d'ensenyament-aprenentatge. Després, hem realitzat el Kahoot corresponent a aquesta unitat.                    A continuació, hem continuat amb les exposicions de les MiniQuest amb l'ordre establert. Avui s'han tractat diversos temes i continguts a les ...

Dia 29/01/2020

Avui hem començat l'assignatura Desenvolupament Curricular i Aules Digitals a l'Educació Primària (DCADEP). Per a començar, el professor Jorge ens ha explicat en què consisteix l'assignatura, quines són les pràctiques que realitzarem i com funciona el sistema d'avaluació. Per a ajudar-se, ens ha mostrat la pàgina web de l'assignatura en què podrem consultar qualsevol dubte que tinguem al llarg del curs.  A continuació, ens ha explicat la part teòrica amb tots els Kahoots i les exposicions dels diversos temes, i després, la part pràctica. Així mateix, ens ha comentat que la creació d'un blog personal és l'única pràctica individual i, per tant, ens ha explicat com crear un blog en Blogger, perquè l'hem de fer i com s'ha de fer.  Per a finalitzar la classe hem fet 14 grups de 3 o 4 persones cadascun i hem repartit els temes per a veure quin tema de teoria li pertoca a cada grup explicar i realitzar el Kahoot corresponent.